30 Jan
30Jan

זוגיות 

אהבה 

משפחה 

חיים 

כל המושגים האלה קיבלו כל כך הרבה משמעויות נוספות בשנה הזו. יש סיכוי, שלחלקנו אפילו לא ברור עדיין עד כמה אירועי החודשים האחרונים ישפיעו על משמעות המושגים האלה בחיינו בעתיד. 

החודש מתקיימים שני אירועים חשובים בחיי המשפחה: האחד הוא וולנטיין (כי למה לנו רק ט"ו באב אחד אם אפשר לחגוג פעמיים בשנה?...) והשני – יום המשפחה

נעזוב לרגע את הויכוח על יום האם שהתגלגל להיות יום המשפחה.... עדיף לא להיכנס לשם.... ובכלל, אם נסתכל שניה על משפחה, נוכל ללכת אחורה ולראות, שפעם, בתחילת הדרך, בעצם...הכל התחיל מזוג. שניים שהחליטו לבלות את חייהם יחד להקים בית משותף ולהביא לעולם ילדים משותפים ליצור משפחה 

איך אפשר להביא לידי ביטוי את המושג "זוגיות" ו"משפחה" ביצירה משותפת? 

האם בכלל יכול להתאים לזוג להגיע ליצור יחד? 

ואיך מייצרים מצב בו כל אחד מבני הזוג יבטא את עצמו ביצירה הסופית? דילמה!! 

הפעם אני משתפת אתכם בתהליך "מאחורי הקלעים" של בניית מוצר חדש בסטודיו. אני מאד אוהבת לגוון ולחדש. בעיקרי לעצמי :-) 

כיאה להפרעת קשב מהלכת, אני "משתעממת" מהר ומתרגשת מאתגרים ומלעשות את מה שאני אוהבת. 

השתעשעתי מזמן ברעיון של בניית סדנה זוגית, עד שבניתי את הסדנה הבאה: לסדנה מוזמן זוג אשר רוצה לחגוג את אהבתו, את יום הנישואים, יום הולדת או כל דבר אחר – כולל זמן איכות יחד ולבד (מצרך כה נדיר בתקופתנו..)

הסעיפים שהיו לפני בבואי לתכנן את הסדנה, היו: 

  • אהבה
  • המשכיות
  • ערכים
  • משפחה
  • זרימה
  • עבודה משותפת

 בסופו של דבר, הם הסעיפים אשר מרכיבים כל זוגיות באשר היא. הזוג עובד על קנבס משותף, מתוך מחשבה שיחד הם יוצרים את השלם, את החדש ואת השילוב. הקנבס ייבנה בשלבים, בשכבות, כשאת חלקן אפשר יהיה לראות וחלקן תהיינה מוסתרות. ממש – כמו בבנייה של משפחה... כדי לבטא את השלב הראשוני של משפחה, שהוא בעצם הזוג עצמו, שני בני הזוג כותבים על גבי הקנבס מילים וביטויים. הקנבס עדיין עירום מכל חומר אחר והכתיבה נעשית באמצעות כלי כתיבה פשוט, כמו – עפרון, טוש, עט וכיו"ב.

לאחר מכן, מגיעה שכבה נוספת, אשר תכסה על המילים הכתובות. תכסה – אבל לא תמחק. כמו בחיים, שזוגות יודעים מה עבר עליהם מההתחלה, יודעים מה הרקע לכל מיני דברים ורק הם חולקים את המידע הזה, כך גם כאן – הם יודעים את שהיה כתוב על הקנבס, אולם אף אחד אחר לא יידע... השכבה השנייה מבוססת על קרעים של נייר. קריעה, הדבקה וכיסוי. השימוש בכיסוי מסוג זה, כמו מדמה את הבנייה של התשתיות של הזוגיות והמשפחה העתידה לבוא.

לאחר שלב זה, מתחילים לעבוד בצבע! סוף סוף!!  

בניית הרקע הצבעוני נעשית גם היא בצורה משותפת, תוך שילוב בין שני צבעים (כל אחד מבני הזוג מקבל צבע אחד) ובתהליך משותף.

בחרתי להביא לסדנה הזו גם תמונות של בני המשפחה, אותן קיבלתי מבעוד מועד. תמונות של הזוג עצמו וגם של הילדים. 

במה ישתמשו בפועל? זו כבר תהיה החלטה של זוג היוצרים. 

עכשיו, הזוג מתחיל לבנות את "הסיפור": היכן ישימו את התמונות על גבי הקנבס? באיזה אופן ידביקו אותן? האם ישתמשו בתמונות צבעוניות או בשחור לבן? האם יצבעו אותן או ישאירו כפי שהן? האם יבחרו להוסיף דימויים נוספים ל"סיפור" שנוצר? טקסט כלשהו? שיר? ציטוט?

בשלב זה אני כמובן עומדת לרשותם בכל אשר יזדקקו – הצעה של חומרים מתאימים, טכניקות "משדרגות", התאמה של צבעים ואופטימיזציה של אפקט ה"וואו" ועוד ועוד. וכמובן – איך אפשר בלי קצת נצנצים בסוף? 

כי בסוף, כולנו אוהבים לפזר קצת "אבקת פיות" מסביבנו – לא?

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.