01 Jun
01Jun

לפני זמן מה, כבר שיתפתי שאני לומדת השנה קורס מרתק, לקראת הסמכה כ- NLP Practitioner. 

לקורס נרשמתי, בין היתר, מתוך רצון ללמוד כלים לחיים ולהבין כיצד אוכל לשנות אמונות ודרכי פעולה שאני מעוניינת להיפטר מהן ואינן מועילות לי בחיי. 

כן כן... אני מאלה שחושבים שהשינוי האמיתי מתחיל מבפנים :-) 

אחד השיעורים הראשונים בקורס דן בחמשת המפתחות להצלחה, אותם פרט רוברט דילטס (Robert Dilts).


רוברט דילטס הוא מְפָתֵּחַ, סופר, מאמן ויועץ בינלאומי מכובד בתחום המנהיגות והשינוי. כמו כן הוא אחד מחלוצי תחום ה"תכנות הנוירו-לשוני" (NLP), דיסציפלינה אשר האירה ועיצבה מחדש טכניקות של ניהול, הדרכה ותקשורת. 

ולמה אני מספרת את זה? 

כי במסגרת הקורס, יש לי הרבה מאד רגעים של נפילת אסימונים, תובנות וברור שהמון המון מחשבות על התהליכים השונים בחיי ומערכות היחסים השונות בהן אני מצויה. הטכניקות והכלים אותם אני לומדת בקורס, מלמדים אותי על ההתנהלות שלי כלפי עצמי, כלפי אחרים ובכלל בעולם. יותר חשוב מכך, הם מלמדים אותי כיצד אני יכולה להתנהל במקרים בהם אני רוצה קצת לשנות גישה. 

אחד הדברים הראשונים שלמדתי בקורס ה-NLP כאמור, היו חמשת המפתחות להצלחה, שהם: 

  • מה אני בדיוק רוצה? מהי התוצאה הרצויה עבורי?
  • מדוע אני רוצה את זה? מהי הסיבה לכך שאני רוצה את התוצאה הנ"ל?
  • שימוש בחדות חושים כיצד אני יכול להפעיל את מערכות החושים המוכרות לנו על מנת לקדם את עצמי לטובת השגת התוצאה.
  • גילוי גמישות מה אני עושה במקרה ומה שחשבתי שיקרה לא קרה או במקרים בהם הדרך בה נקטתי לא הוכיחה את עצמה? במקרה והיו מכשולים לא צפויים בדרך?
  • נקיטת פעולה מידית מה אפשר לעשות ממש ברגע זה, על מנת להתחיל להניע תהליך שיביא להשגת התוצאה אותה אני רוצה להשיג?

 ופה, מסתבר, העיסוק הנוכחי שלי והשיטה הזו נפגשו. 

אחד הדברים עליהם אני מקפידה מאז שהתחלתי לעבוד ביומן הוויזואלי, הוא מפגש שבועי ליצירה עם שתי אחיותיי למסע – שירלי דנאי-עמרני ושרה תותח. 

אי שם בתחילת 2017, כשמאחורינו פז"ם לא מבוטל של קורסים וסדנאות שלמדנו יחד, גיבשנו משאלה משותפת – לנסוע ללמוד סדנא/קורס בחו"ל.

משאלה "פשוטה" יחסית, לא? 

תלוי את מי שואלים :-) 

כדי לקצר את המתח, אספר שלפני כשבוע וחצי חזרתי מהנסיעה הרביעית (!!) של אחיותיי ושלי להולנד, לשבוע של סדנאות אצל שתי מורות ששלושתנו אוהבות מאד. הנסיעה שלנו מתועדת בצורה מאד קפדנית בדרך כלל, מעבר לתוכן הלימודי מעשי. תמונות, סרטונים, נופים, אוכל ומה לא? 

כמובן שהרבה מהתמונות מגיעות לרשתות החברתיות של שלושתנו, מה שמעורר תמיד – סקרנות, הדים, תגובות ובעיקר – בקשות להצטרף לנסיעות הבאות שלנו. 

לא אחת נשאלנו - איך עשינו את זה? איך הצלחנו לייצר כזו מסורת? כזה קשר עם המורות הללו? וכזו חוויה מיוחדת, שהיא רק שלנו? 

הפעם, הנסיעה היתה אפילו יותר מרגשת מ-3 קודמותיה, בעקבות ההפסקה של השנתיים וחצי האחרונות, בהן בילינו בעיקר בסגרים ופחות בחו"ל... 

מצד שני, תכנון הנסיעה היה מאתגר הרבה יותר, עקב חוסר הודאות הכללי שעדיין אפף את העולם פוסט-קורונה. 

כדי לחבר הכל יחד, אני אציג את ההצלחה שלנו לפי המפתחות של רוברט דילטס, כדי להראות את הקשר ביניהם... 

  1. מה אני בדיוק רוצה? 
    אנחנו מעוניינות לנסוע שוב להולנד, על מנת ללמוד אצל המורות האהובות עלינו.
  2. מדוע אני רוצה את זה? 
    הנסיעות הקודמות שלנו היו הצלחה מסחררת, תרמו לחיבור בינינו להתחזק, עזרו לנו להתפתח מקצועית, ייצרו מערכת יחסים ייחודית עם המארחות שלנו בהולנד וגם - אפשרו לנו שבוע של עיסוק ביצירה והנאה נטו – בלי ילדים, בלי עבודה, בלי בית וכיו"ב. מילוי מצברים במלוא מובן המילה!
  3. שימוש בחדות חושים 
    מאז שפרצה הקורונה, פחדנו אפילו לקוות שנצליח לנסוע שוב ולמרות שהזכרנו רבות את הגעגועים להולנד ולנסיעות שלנו יחד, לא חשבנו אפילו להתחיל לעשות משהו בנדון. בסוף אוקטובר 2021, היתה איזו תחושה, שהקורונה תכף מאחורינו. אמנם תחושה זו התבדתה, אבל רוח הדברים בזמנו היה, שאוטוטו אנחנו מתחילים לצאת מזה.
    זו היתה הפעם הראשונה שפנינו למורות שלנו לבדוק היתכנות לנסיעה רביעית במספר. כידוע לאחר מכן היתה התפרצות נוספת וסגרים נוספים והגבלות ושוב הורדנו הילוך...
    בסביבות סוף ינואר-תחילת פברואר, התחילו לדבר על הקלות משמעותיות בנוגע לקורונה. השמיים נפתחו לטיסות ומקומות שונים בעולם החלו לעשות צעדים ראשונים לקראת ההתאוששות המיוחלת.                                                         הערנות שלנו וחדות החושים הביאו אותנו להבנה שזה זמן טוב לפנות מחדש למורות ולהתחיל לתכנן.                                                                                     בדקנו עלויות של טיסות, השכרת רכב וגם בדקנו עם מריאן שאירחה אותנו בכל הפעמים הקודמות, האם ה – B&B שלה עדיין פעיל ויוכל להכיל אותנו :-).
  4. גילוי גמישות 
    מרלן ובירגיט, המורות אליהן נסענו, חזרו אלינו בהתרגשות. גם הן עברו שנתיים לא פשוטות מכל כך הרבה סיבות.
    אחד הדברים הראשונים שגילינו, היה, שבירגיט סגרה את הסטודיו שהיה אצלה בבית והיא כעת מלמדת רק אונליין. מה שהתחיל בקורונה כהכרח, הפך להיות משהו שהיא נהנית ממנו ומעדיפה על פני אירוח אנשים בסטודיו הפרטי שלה.
    גם מרלן, שהתמודדה עם משברים אישיים בנוסף לקורונה, החליטה להפסיק ללמד בחוץ וכעת עובדת מהבית ומתמקדת בפיתוח מוצרים חדשים. כתוצאה מכך, היא מכרה את כל הציוד לסדנאות שהיה לה, כך שנשאר לה רק הציוד הפרטי שלנו והיא ביקשה בתחילה שנביא איתנו לא מעט חומרים לסדנאות מהבית.
    מה עושים?
    לרגע אחד היה נדמה שלא נצליח לארגן את הדברים כמו שרצינו, אבל אז, החלטנו לנסות את מזלנו ושאלנו את בירגיט האם תסכים לבדוק אפשרות לבוא ללמד אותנו ב – Jullianadorp, במקום בו מרלן מלמדת אותנו (מרחק של כשעה נסיעה מהעיר בה היא גרה).
    למרבה ההפתעה, בירגיט נענתה בחיוב ואפילו ציינה, שבעלה והיא רכשו קרוואן בתקופת הקורונה וככה יוכלו לבוא לישון באתר בו היינו ומשם לצאת לטייל באזור. האושר לא ידע גבולות!!
    עם מרלן ניהלנו דיון בנושא החומרים והגענו איתה להבנה אילו חומרים נביא איתנו ואילו חומרים ואביזרים נוכל לחלוק ממה שהיא תביא.
  5. נקיטת פעולה מידית
    הפעולות המידיות שנקטנו בהן היו לחפש טיסות ולברר על המחירים, לבדוק את האפשרות לביטול עקב המצב של הקורונה או כל דבר אחר. לאחר שווידאנו שאנחנו מבוטחות בנושא ביטולים – הזמנו טיסות!
    בדקנו זמינות של השכרת רכב וברגע שמצאנו משהו שהיה נראה לנו טוב – סגרנו והזמנו.
    הפעולה המידית האחרונה היתה ליצור קשר עם מריאן ולבדוק את התאריכים בהם רצינו לבוא. לאחר שאישרה שהצימר שלה פנוי, סגרנו איתה את ההזמנה.תוך יומיים ארגנו את הטיסות, הרכב והלינה והתחלנו לקלוט, שהנסיעה אכן עומדת להתקיים!!!

מילים לא יוכלו לתאר את האושר שחווינו במהלך השבוע בהולנד. 

התחושה היתה ממש כמו לחזור הביתה, היחסים שלנו עם המארחת שלנו ועם מורות הפכו ממש לחברות קרובה ובילינו שעות רבות יחד בלמידה משמעותית, פטפוטים והשלמת פערים, אוכל משובח וכמובן - צחוקים. 

כשנשאלתי איך היה, הרגשתי, שהתשובה לעולם לא תשקף את המציאות, משום שבשבילי היה מעבר ל"מושלם"... 

תוך כדי השהייה שלנו שם ותוך כדי הנחיתה חזרה בארץ, יצא לי לא מעט לקרוא תגובות של אנשים לנסיעה שלנו וגם לחשוב בעצמי על התהליך שעברנו מאותו יום שחשבנו לנסוע ללמוד בחו"ל ועד לרגע הזה, בו אנחנו שם כבר בפעם הרביעית. 

המסר העיקרי שיש לי מכל הסיפור, הוא – שלא צריך לפחד לחלום! וכמה שיותר בגדול! אם פעם נסיעה כזו נראתה מורכבת ומאתגרת, הקורונה רק הוסיפה למורכבות.... 

אבל ברגע שעובדים לפי נוסחת ההצלחה של דילטס, כנראה ששום דבר לא יעצור אתכם מלהגשים חלום אחרי חלום.... 

תחשבו על זה.... 

ואם מעניין אתכם ללמוד NLP, לכו על הטובה ביותר – הדס וילף

קישור למידע על הקורסים שלה וימי חשיפה לקורסים הבאים - לחצו פה

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.