03 Oct
03Oct

מאז שיצאתי לעצמאות, אני נוכחת לגלות שוב ושוב את החזקות שיש לנו, הנשים. 

היכולת שלנו ליצור חיבורים זו עם זו ופעמים רבות גם לתת עזרה אחת לשנייה – פשוט נפלאה.

אני כמובן לא עוסקת בהכללות ונתקלתי גם במקרים שזה עובד אחרת, אבל מהניסיון הפרטי שלי, יצא לי בכמה שנים לייצר קשרים עסקיים וחבריים עם המון נשים חדשות, שהפכו לחברות של ממש. אני אנצל את הפוסט הזה כמובן כדי להרים לאותן "מחוברות" וגם כדי לתת אולי רעיונות למי שמתקשה לחשוב על אפשרויות לקשרים ולחיבורים בזמן ההתנעה של העסק החדש (או הישן...). 

את ימיי כעצמאית טרייה בעלת סטודיו, התחלתי בקורס נפלא בשם "ממריאות גבוה". אל הקורס הזה, הגעתי בזכות לילך חן חברתי האהובה, בעלת עסק ותיק – המותג "לי ולך" (אם לא שמעתם עליו – דחוף להיכנס...). 

לילך היא חברה של הדס וילף, מאמנת אישית ועסקית ו – NLP Trainer. על הקורס של הדס שמעתי לא מעט ובזכותה של לילך, נודע לי שיש להדס מקום (בקורס שעמד להיפתח) לעוד משתתפת ואני נכנסתי לרשימה! בקורס זכיתי להכיר חברות מדהימות ונשות מקצוע בחסד, עם חלקן אני בקשר הדוק עד היום! 

מיכל ברש למשל, היא מטפלת השיאצו הקבועה שלי בשנים האחרונות. בזכותה, אני מצליחה להיפטר מכאבים שליוו אותי שנים רבות וללמוד לשמור על הגוף שלי באיזון. מעבר לכך, מיכל היא גם חברה ונשמה אמיתית, שבאה לעזרתי בכל עת שאני זקוקה לה. את ימי הקורס בילינו בהכנת משימות יחד, המון צחוקים ועזרה הדדית.

שירלי קליין, מטפלת זוגית, מינית ומשפחתית, הפכה לחברה קרובה ממש במהרה. החברות שלנו אפילו כללה את המשפחות שהכירו זו את זו ואנחנו כמובן גם מתייעצות מקצועית אחת בשנייה ואף מסייעות בנטוורקינג עסקי זו לזו. שירלי גם הפכה לתלמידה שלי ופוקדת את הקורסים שלי מעל שנתיים.

מעבר לכך, הדס עצמה הפכה לחברה קרובה וגם לתלמידה שלי, כשהגיעה ללמוד אצלי קורס "יומן ויזואלי" (ומאז מגיעה מתי שרק יכולה). לאחרונה סיימתי קורס NLP Practitioner אצל הדס הנפלאה ומהחודש הזה, אני אסיסטנטית שלה בקורס נוסף שהיא פתחה! 

 

גם בקורס הזה, על אף שאינו קורס עסקי, פגשתי חברים לחיים שגם הם עצמאיים – ליהי הגני שרייר, חיים חניה ואביבה שאלתיאל

אפילו את עדיה גולדנר, שותפתי האהובה למרחב של הסטודיו בכפר סבא, הכרתי דרך הדס. עדיה גם היא עשתה את הקורס "ממריאות גבוה" ובמסגרת קבוצה של בוגרות הקורס יצא לנו לשוחח ולהתייעץ זו עם זו. באחת מהשיחות, שוחחנו על הצורך במרחב משלנו, בהקמה של סטודיו מושקע ומקום לעצמנו להתפתח – וככה יצאה לדרך השותפות הנפלאה הזו!! 

מאז שהכרנו עדיה ואני עושות סדנאות אחת אצל השניה, לציון אירועים משפחתיים וחגיגות פרטיות ולומדות זו מזו כל יום!!

את דריה אפק, חברתי היקרה, הכרתי בזמן שהבנים הבכורים שלנו למדו יחד בבית ספר יסודי. גם דריה, כעצמאית ותיקה (מעצבת תכשיטים ייחודיים ויפהפיים, בעלת המותג "Jewel of Joy"), עזרה לי מאד בתחילת דרכי והכווינה, שיתפה והביאה אותי למפגשים של "עצמאיות בשכונה הירוקה" בה אני גרה. אני תמיד שמחה לרכוש ממנה תכשיטים לעצמי או כמתנה ומפנה אליה המון מכרים וגם היא, מפנה אליי המון אנשים ובעצמה לקחה חלק לא מעט בפעילויות שלי. 

רשת החיבורים רק הולכת ומתעצמת ומתרחבת ככל שעובר הזמן וללא ספק זה מקדם אותי, את העסק שלי וכמובן מעשיר את עולמי. 

ל"ריסטארט" של נגה שמש למשל, הגעתי בזכות המלצות של הדס. זכיתי להכיר אישה מופלאה, שחיה את הייעוד שלה ולקבל ממנה המון השראה!! על הדרך, הרווחתי עצמאית נוספת, הילה כהן-סידון המדהימה ("קדימה לעסק" – ליווי עצמאיים בתחומים שונים), אשר מלווה כיום חברות שהפניתי אליה ועוזרת גם לי בייעוץ ובתמיכה כשאני זקוקה להם. בפעם השנייה שנסעתי ל"ריסטארט", הילה ביקשה ממני לקחת טרמפ מישהי באוטו וכך הכרתי את מאשה מסוביץ' הנהדרת!! מעבר לצחוקים שעשינו במהלך כללללל סוף השבוע, מאשה הפכה לחברה וכל כך שמחתי להיעזר בשירותיה בקיץ האחרון, כשעשיתי סדר בסטודיו. אם יש לכם רצון לעשות שינוי בחדר/חיים/משרד/ארון בגדים – דברו עם מאשה! מעבר להיותה מסדרת ארונות/בתים מקצועית, היא עוזרת לעסקים בקידום ברשתות חברתיות והיא גם NLP Master והכי חשוב - יש לה אנרגיות כיפיות ושמחת חיים נפלאה. 

במהלך תקופה הקורונה, חיפשתי נואשות מה לעשות כדי להמציא את עצמי מחדש ולאפשר לעצמי בכל זאת להעביר שיעורים וכמו כן לפתח ולהמשיך בקידום העסק. אחרי ששמעתי עליה ה-מ-ו-ן מעצמאיות שונות וברחבי הרשת, זכיתי סופסוף להכיר את יונית צוק, אישה שהיא מפעל חיים והשראה אמיתית. יונית עברה הרבה גלגולים עסקיים במהלך חייה ובזכותה למדתי איך לבנות לעצמי אתר אינטרנט בתקופת הקורונה וגם לקחתי חלק ב"קבוצה הסודית" שלה, שעסקה בעזרה והכוונה לשיווק דיגיטלי, כתיבה וקידום העסק. 

גם שם, הכרתי כמובן המון עצמאיות, שהפכו לחברות, תלמידות שלי ואף לשותפות עסקיות פה ושם! את שלומית פניג-אורן ואת מאירה אור-לבן הנהדרות, אפילו זכיתי לראיין לבלוג שלי (הפרק עם שלומית ו - הפרק עם מאירה)! 

את כנרת זוהר להב, מרצה וחוקרת בתחומי אמנות, קולנוע, היסטוריה וארכיאולוגיה, הכרתי כשהגעתי להרצאה שלה בכפר סבא. כנרת הפכה לחברה קרובה ושותפה עסקית שלי ויחד כתבנו קורס שזוכה לשבחים רבים בקרב מורים מ"ארגון המורים" ונבחר להיות "חביב הקהל" מכל רשימת הקורסים המוצעים להם. 

השילוב בין שתינו הוליד קורסים נוספים וסדנאות והמון יוזמות חינוכיות שיצאו לפועל או עדיין מחכות לזמנן. 

קצרה היריעה מלהזכיר את כל הרשת המופלאה שזכיתי לה ועדיין מתפתחת. מיותר לציין, שגם אני בכל הזדמנות מחפשת דרכים לקשר בין עצמאיות שאני מכירה וליצור קשרים כאלה ואחרים עם עצמאיות שאני מכירה או הכירו לי. 

אין ספק, שבזכות הרשת הזו, אני זוכה להמשיך ולהפיץ את המתנה האישית שלי ולהתקדם ועל כך אני מודה בלי סוף!

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.