05 Nov
05Nov

כשפוגשים את שלומית אורן, אפשר בטעות לחשוב שמדובר בתלמידת תיכון. 

יש לה מראה צעיר ומתוק וחיוך מקסים והיא נראית צעירה בהרבה מכפי גילה. 

אבל שלא תתנו למראה שלה לבלבל אתכם! מדובר באחת הבחורות הרציניות, המעניינות והאמיצות שהכרתי!! 

את שלומית פגשתי לראשונה במסגרת "הקבוצה הסודית" הנפלאה של יונית צוק. מפגשים מלאי תוכן והשראה שהתקיימו בזום, ועזרו לבעלי/ות עסקים להעשיר את עצמם בכלים מעשיים ומאד שימושיים בימים שכמעט ולא היה מה לעשות בעסק מבחינת פעילות. 

לא הכרתי את שלומית לפני, אבל כמובן שהעיסוק שלה בנושאי אמנות משך אותי להתעניין ולחשוב איך נוכל להתחבר. 

כבר בשם והסלוגן של האתר שלה – נשביתי בקסמה: SO-ART "להכניס אמנות לחיים". הרי זה מה שאני רוצה לעשות!! Match made in heaven :-)  

בעמוד הפותח של האתר המקסים והעשיר שלה, שלומית כותבת: "אני מאמינה שאמנות נועדה לכולם. התפקיד שלי הוא להנגיש את האמנות על מנת לייצר חיבור אמיתי בין היצירה לקהל." 

לקח לנו זמן (קורונה והחיים עצמם...) ובסוף קבענו להיפגש בחיים האמיתיים! 

הזמנתי את שלומית להצטרף לסדנה שקיימתי בסטודיו, כדי לחוות "מיד ראשונה" מה בעצם עושים אצלי. קבענו שנישאר אחרי הסדנה לקשקש ולהמשיך את הריאיון. 

שלומית עוסקת בתחום האמנות רק בשנים האחרונות, אולם אהבתה לאמנות היתה שם עוד מאז שהיתה ילדה. 

היא החלה את הקריירה המקצועית שלה בניהול השקעות בעולם העסקים הפיננסי. אז, בחורה צעירה, שאף נראית צעירה מכפי גילה, התנהלה בעולם גברי ומצ'ואי ברובו. יחד עם זאת, נחלה לא מעט הצלחות והיתה חלק מעסקאות גדולות בארץ ובעולם.

כמובן שהצלחתה התבטאה גם בהתקדמות שלה והיא מילאה תפקידים בכירים במהלך השנים. 

לפני קצת יותר מ-4 שנים, החליטה שלומית לחזור לאהבתה הישנה ואף להפוך אותה למרכז חייה.

מה? סתם ככה? 

"משהו לא היה בי רגוע, אומרת שלומית, הרגשתי שאני לא לגמרי נמצאת במקום שאני רוצה להיות בו ועברתי תקופה לא פשוטה של חיפוש ומחשבות. לשמחתי, בן זוגי תמך בי מאד ולנגד עיניי עמדו ההגשמה העצמית לצד האושר שלי ושל משפחתי." 

ההבנה שתחום האמנות הולך להיות הקריירה השנייה שלה, הביאה את שלומית לחפש דרך לשלב את שתי האהבות שלה – אמנות והעולם הפיננסי/עסקי. לאחר שמעבר זמני של כל המשפחה לאנגליה ירד מהפרק, שלומית נסעה לבד (השאירה בארץ בעל ו-3 ילדים קטנים, כשהיא מגיעה אחת ל-10 ימים לביקור קצר) שם למדה בלונדון תואר שני ב- Art Business . תחום זה כולל למעשה, את כל מה שקשור ליצירת האמנות מרגע שהיא עוזבת את הסטודיו של האמן

בתקופת הלימודים, שלומית החלה בכתיבת הבלוג שלה, אותו היא כותבת עד היום. כתיבתו החלה מהרצון שלה לחלוק את החוויות המרגשות שחוותה בתקופת הלימודים ועם הזמן קהל הקוראים שלו גדל עד מאד וכיום הוא מכיל ידע עצום עבור קוראיו. 

זה קישור לרשומות הבלוג מתחילת דרכו לפי הנושאים והתאריכים, למי שמעוניין. 

מעבר לבלוג, שלומית עורכת סיורי אמנות (בגלריות, מוזיאונים ותערוכות), הרצאות בנושאים שונים באמנות (בארגונים או באירועים פרטיים, בזום או פרונטלית) ובנוסף, היא מלווה אמנים באופן אישי, ומסייעת להם לבנות תכנית לפיתוח הקריירה שלהם. 

"במיוחד חשוב לי לקרב קהלים חדשים לעולם המופלא של האמנות ולכן אני כותבת גם לכם, שמאוד נהנים מאמנות וחשים בעוצמה שלה, אבל מרגישים שאין לכם את הידע והכלים המתאימים. אני שמחה לחלוק איתכם "טריקים" להתבוננות באמנות ואתם מוזמנים גם לקרוא כאן על מה אני חושבת על אמנות עכשווית." 

"מרגש אותי כשאנשים מספרים לי שפתחתי להם צוהר לעולם חדש, וכשהם מצרפים לסיור בני משפחה או חברים, אני יודעת שעשיתי משהו טוב." 

במקביל לכל אלה, שלומית גם כותבת במגזין "פורטפוליו", מתנסה באוֹצרוּת ומנהלת קהילה ראשונה מסוגה של אספני אמנות בישראל, המתקיימת במרחב הדיגיטלי כמו גם בחיים האמיתיים. 

שלומית הקימה גם מיזם חדש עם שותפה, שמטרתו להנחיל לאמנים ומעצבים כלים מתחום הניהול והיזמות על מנת לקדם את הקריירה שלהם ולייצר הכנסות. 

אמרתי לכם שאין דברים כאלה, נכון?... 

כנראה שלא סתם הפוסט של שלומית עולה בסיום חודש המודעות לגילוי מוקדם של סרטן השד. 

אני פה בזכות גילוי מוקדם

אחרת ברור לי שלא הייתי. 

אחרי קריירה של 15 שנים בהייטק ובמקצועות טכנולוגיים ותפקידי ניהול, "ביליתי" כמה שנים בבית אחרי שחליתי ולאחריהן בעצם עשיתי שינוי מאד קיצוני בחיים. 

גם אני תמיד אהבתי אמנות. גם אני החלטתי לחשוף אנשים לאמנות דרך אמצעים שכל אחד יכול ליצור בעזרתם. בלי צורך בידע מוקדם או בכישרון אמנותי מוכח. 

נשמע דומה לשלומית, לא? 

יחסית כן, רק בהבדל מהותי אחד! 

שלומית לא חיכתה לאירוע "משנה חיים" שיגרום לה לעזוב משרה בכירה, שכר מעולה ותנאים נפלאים. היא פשוט הבינה, שכדי להיות מאושרת היא צריכה "להזיז את הגבינה שלה". וזה דורש אומץ, עמוד שדרה, תמיכה מקיפה וכו'. כמובן שהיו את אלה ששאלו אותה מה פתאום לעבור לתחום כזה כמו אמנות ולעזוב את כל מה שבנתה בתחום הפיננסי! בדיוק כמו ששאלו אותי... אני שמחה שיכולתי לשתף את מה ששלומית סיפרה לי ואת היותה אישה כל כך חכמה, רגישה, מגוונת, מוכשרת ופתוחה!! הלוואי שהסיפור שלה ייתן השראה למי שעומד/ת בפני צומת דרכים כעת או סתם מרגיש/ה פחות מאושר כרגע ממה שעושה בחיים. כי לא צריך לחכות שמשהו דרמטי יקרה. לכולנו הזכות להיות מאושרים איפה שלא נהיה ומתי שזה לא יהיה. 

הפייסבוק של שלומית: לחצו כאן 

אינסטגרם: shlomit.oren 

אתר+בלוג: לחצו כאן 

וכמובן אסיים בבקשה – חודש אוקטובר היה מציף בבקשות ללכת להיבדק. בקושי נותרו תורים... אבל זו לא סיבה לא לקבוע! כי עדיף בעוד שלושה חדשים מאשר לא להיבדק כלל... 

שימרו על עצמכן...

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.